Styrketrening

Vi har flere gruppetimer innen styrketrening. Vi har alt fra tradisjonell styrketrening, til funksjonell trening i slynge.

Våre gruppetimer innen styrketrening

 

Styrke (60 min)

En styrketime med tradisjonelle basisøvelser for styrketrening, satt i bevegelse til musikk som får deg til å yte det lille ekstra. Vi bruker stang og egen kroppsvekt på alle øvelser med stort fokus på god teknikk gjennom hele timen. På alle øvelser vil det være 8-12 repetisjoner og 3-4 sett med gode pauser mellom, slik at man virkelig kan legge på høy belastning. Målet med timen er å bli sterkere og få bedre kroppskontroll!

Mage, rumpe, lår (45 min)

Dette er en time som tar for seg styrke spesifikt på mage, rumpe og lår. Vi jobber i sirkel, med ulike øvelser for disse områdene. Vi avslutter alltid timen med en liten ”burner” på slutten. Det er ulike øvelser på tirsdager og torsdager, slik at man kan gå på begge timene, og samtidig få varierte men tilsvarende like timer.

TRX (45 min)

TRX er funksjonell trening i slynge som bygger styrke, balanse, fleksibilitet og stabilitet. Motstand er fra 0-100% av egen kroppsvekt, og passer alle fysiske nivå.

TRX – Core (45 min)

TRX – Core er time med funksjonell trening i slynge som bygger styrke, balanse, fleksibilitet og stabilitet. Timen vil ha ekstra fokus på core/kjernemuskulatur. Motstand er fra 0-100% av egen kroppsvekt, og passer alle fysiske nivå.