Sykkeltimer

Sykkeltimene på Myrens tilbyr kondisjonstrening på alle nivå. Vi har tre timetyper med ulik lengde og intensitet for å tilfredsstille alle behov.

Sykkeltimene på Myrens tilbyr kondisjonstrening på alle nivå. Vi har tre timetyper med ulik lengde og intensitet for å tilfredsstille alle behov. Utholdenhetstrening på sykkel er lite belastende for kroppen samtidig som du får muligheten til å presse deg om du ønsker. Våre instruktører skreddersyr en time med fengende musikk til ditt nivå.

Sykkel, 60 min

Denne timen passer for deg som liker å sykle, enten du er nybegynner eller har trent en del sykling før. Vi jobber med en variasjon av bakker og sletter, til fengende musikk!

Sykkel Intervall, 45 min

Denne timen er for deg med noe erfaring fra sykling eller kondisjonstrening. Timen er lagt opp med periodiske jobbe og hvileperioder, og ligger hovedsakelig i svært anstrengende sone (sone 4). Du får mulighet til å presse deg maksimalt, dersom du ønsker det.

Power Watt Cycling 1,  60 min

På denne sykkeltimen bruker vi appen «Motosumo» og jobber med «Watt».
Intervall: Mellom 30 sekunder og 3 minutter.
Intensitetssoner: 5 (Vo2 Max) og 6 (anaerobisk kapasitet)
Fokus: Utvikle og øke «power» og styrke i nedre del av kroppen. Øke evne til å gjennomføre en høyere intensitet over en lenger periode.

Power Watt Cycling 2,  60 min

På denne sykkeltimen bruker vi appen «Motosumo» og jobber med «Watt».
Intervall: Mellom 10 og 12 minutter
Intensitetssoner: 3 (middels), 4 (laktat terskel) og litt opp mot sone 5 (Vo2 Max)
Fokus: Effektiv utholdenhetsstyrt klasse for å øke laktat terskelen.