Yoga

Vi har flere gruppetimer innen yoga. Her finner du garantert en time du liker.

Ashtanga yoga (90 min)

En dynamisk og fysisk form for yoga, med fokus på fleksibilitet, styrke, balanse, pust og indre konsentrasjon. På Ashtanga Yoga vil du gå gjennom de samme øvelsene på hver time. Denne timen passer for de som har testet noe yoga tidligere.

Ashtanga yoga nybegynner (45 min)

En dynamisk og fysisk form for yoga, med fokus på fleksibilitet, styrke, balanse, pust og indre konsentrasjon. På «Ashtanga Yoga Nybegynner» vil du få en innføring i Ashtanga Yoga, og gå gjennom de samme øvelsene hver time. Denne timen passer for de som er nybegynnere eller har testet noe yoga tidligere.

Yoga Flyt (75 min)

Yoga Flyt er en fin time for yogautøvere på alle nivåer. Her bygges styrken og grunnlaget for å etablere en sterk yogapraksis.

Yin yoga (60 min)

Yin Yoga er en rolig og myk yogatime med fokus på pust, tilstedeværelse og passive stillinger. Stillingene holdes over lengre tid for å løse opp i muskulære spenninger i kroppen. Yin Yoga gir økt strøm av energi i kroppen ved å fokusere på dypere vev, som bindevev og facia. Timen er perfekt som supplement til din mer aktive yoga praksis, eller til annen trening. Timen passer for alle.

Vinyasa Yoga (60 min)

Vinyasa er en kreativ og fysisk form for yoga. Vi bruker hele kroppen, og jobber med styrke, fleksibilitet, balanse, fokus og tilstedeværelse. Vinyasa er en svært dynamisk yogapraksis. Fokuset ligger alltid på pusten samtidig som du beveger deg gjennom en rekke ulike yogastillinger som setter krav til den fysiske kroppen. Pusten kobler kropp og sinn gjennom hele den fysiske sekvensen og timen avsluttes med en god meditativ avspenningsdel.

Vinyasa & Yin Yoga (60 min)

Vinyasa & Yin er en klasse hvor første halvdel av timen består av en dynamisk flytsekvens (Vinyasa), og siste halvdel består av rolige posisjoner med lengre hold av gangen (Yin). I den første halve delen blir du kjent med solhilsener og stående posisjoner i en dynamisk flyt. Den siste delen består av tradisjonelle Yin posisjoner der målet er å påvirke bevegeligheten i bindevev og ledd og løse opp i spenninger i kroppen. På denne timen får du muligheten til å fokusere på pust og tilstedeværelse. Vinyasa & Yin passer for alle.